این رویداد خاتمه یافته است و اطلاعات موجود در این سایت صرفا جنبه آرشیو دارد

:: ذائقه‌سنجی هوشمند کاربران در فضای سایبری


توجه: هزینه ثبت نام کارگاه‌ها برای دانشجویان در صورت ارسال مدارک دانشجویی مشمول 30% تخفیف و برای دانشجویان دانشگاه خواجه نصیر مشمول 50% تخفیف خواهد بود.

 
ذائقه‌سنجی هوشمند کاربران در فضای سایبری
محتوای کارگاه

چکیده:
محبوبیت شبکه‌های اجتماعی در سال های اخیر افزایش چشمگیری داشته است. شبکه های اجتماعی خدمات و سودمندی‌های فراوانی را برای کاربران خود فراهم می آورد تا بتوانند با هم ارتباط برقرار کنند و محتواهایی را که نشان‌دهنده‌ی علاقه مندی‌ها و عقاید آن‌هاست در شبکه‌های  اجتماعی ببینند یا منتشر نمایند. امروزه مطالعه و تحلیل ترافیک وب و محتوای شبکه های اجتماعی، به عنوان ابزار قدرتمندی برای استخراج الگوهای رفتاری کاربران، پیش‌بینی روندها و علاقه‌مندی‌های آتی کاربران به شمار می‌رود. از سوی دیگر، با توجه به میزان نفوذ بالای شبکه‌های اجتماعی در میان کاربران فضای سایبری، با انجام تحلیلهای مختلف از قبیل تحلیل احساسات، شناخت کانون فعالیت‌ها، شناسایی موضوعات داغ و روند علاقه کاربران، فرصت های بالقوه فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی زیادی فراهم می شود. در این کارگاه، پس از معرفی لایه های هوش تجاری، فعالیت‌های مورد نیاز برای شناخت ذائقه‌ی کاربران در فضای سایبری به صورت هوشمند در قالب یک سامانه‌ی عملیاتی و چالش‌های طراحی و توسعه‌ی آن تشریح خواهد شد. برای این منظور، کاربرد مدل‌های یادگیری ماشین و هوش مصنوعی در پردازش زبان طبیعی، طبقه‌بندی محتوا، تحلیل احساسات و پیش‌بینی و همچنین تحلیل‌های شبکه (روش های تشخیص اینفلوئنسرها و جوامع کاربران) ارائه می‌گردد.
----------------------------------------------------------------------------------
اهداف کارگاه:

آشنایی با لایه‌های تحلیل هوش تجاری (توصیفی- پیش بینی- تجویز و خرد)
چالش‌های طراحی و توسعه‌ی عملیاتی یک سامانه تحلیل کلان داده‌های شبکه‌های اجتماعی
کاربرد مدل‌های یادگیری ماشین و هوش مصنوعی (پردازش زبان طبیعی، طبقه بندی، تحلیل احساسات و پیش‌بینی) 
آشنایی با تحلیل‌های گرافی (تشخیص اینفلوئنسرها و جوامع کاربران)
معرفی زمینه های تحقیقاتی- عملیاتی جدید برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی

----------------------------------------------------------------------------------
سرفصل مطالب:

  • تعریف و اهمیت ذائقه سنجی در فضای سایبری
  • معرفی لایه‌های هوش تجاری
  • طراحی و توسعه‌ی ابزارهای پیش‌پردازش زبان فارسی (رسمی و عامیانه)
  • ذخیرسازی و یکپارچه سازی داده و چالش‌های آن
  • تحلیل‌های توصیفی، آماری
  • تحلیل‌های مبتنی بر هوش مصنوعی( طبقه‌بندی محتوای متنی، تحلیل احساسات و پیش‌بینی)
  • استخراج موضوعات مورد علاقه‌ی کاربران
  • روش‌های تشخیص کاربران تاثیرگذار و جوامع کاربران
  • مصورسازی و ارائه داشبوردهای تحلیلی
ارائه دهندگان لیلا ربیعی
----------------------
لیلا ربیعی مدرک کارشناسی ارشد خود را از دانشگاه علم و صنعت در رشته ی مهندسی کامپیوتر گرایش نرم افزار دریافت نموده است. وی دارای 18 سال سابقه پژوهشی در پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات بوده و از سال 1394 تاکنون به عنوان مجری پروژه در حوزه تحلیل ترافیک، تحلیل محتوا، داده کاوی و تحلیل شبکه های اجتماعی به صورت عملیاتی فعالیت می نماید.
----------------------------------------------------------------------------------
دکتر محمد خوانساری
-----------------------
عضو هیئت علمی دانشگاه تهران
----------------------------------------------------------------------------------
دکتر مجتبی مازوچی
----------------------
استادیار، عضو هیات علمی و معاون پژوهشکده فناوری اطلاعات پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات
----------------------------------------------------------------------------------
دکتر فرزانه رحمانی
----------------------
دکتری مهندسی کامپیوتر و مدیر فنی پروژه
مدت زمان 4 ساعت
هزینه کارگاه 120,000 تومان
زمان برگزاری یکشنبه 17 اسفند، ساعت 16 الی 20
       

معرفی مقالات و ارائه های برتر کنفرانس

فراخوان دعوت کنفرانس

سخنرانان کلیدی




فایل های مورد نیاز

پوستر همایش

© کلیه حقوق این وب سایت محفوظ می باشد .
طراحی و پیاده سازی شده توسط : همایش نگار ( ویرایش 10.0.4)